CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 15

alhamdulillah

3 hari lepas, result short sem released.tahu pun sbb org post kt fesbuk.klu tak,agknya baru hr ni tahu.biasa laaa,suri rumah berjaya mmg busy slalu -.-'


overall, result rasa mcm ok.ecehhh,overall konon!padahal amk satu sbjek je.hahaha.biasa laa.nama pun short sem,mne bleh amk sbjek byk2.heee.memandangkn itu first time aku amk sbjek yg mcm tu,so aku ketegorikan result tu ok.even tkde laa gemilang cemerlang terbilang  4 rata,tp still ok.alhamdulillah :)


aku sbnarnya cuak masa nk cek result tu.risau klu tiba2 dpt C or wost,fail.sedangkn short sem aku mmg utk satu sbjek tu je la.semata-mata.lepas tu bleh plak fail!nmpak bebeno tak studinya!hahaha.plus,aku risau sbb masa exam aritu rasa mcm tak cukup masa [fine,aku mmg tak pnah ckup masa klu exam.isk3]
aku start dgn soalan yg 10 markah and berakhir dgn soalan yg 20 markah.sbb masa tak cukup or aku yg failed time management,jawapan aku utk soalan yg 10m jaoohhhh lg panjang dr yg 20m.haaaaa,mne aku tak cuak!?
bila aku mngadu kt kwan aku,dia dgn penuh ketenangan bleh jwb "jgn risau la.tak ckup masa sbb Allah dah permudahkan tu.idea mencurah-curah smpai tak ckup masa nk tulis.kan?insyaAllah result pon dimudahkn.Amiinn".haha.gila cool kn?sejuk hati dgr :')


finally,masin gak mulut kwan aku tu.heheee.resultnya mmpu buat aku tersenyum.even ada yg kurang,aku terima.first time,takkan semua nk perfect.kn? :)
cgpa pun naek,even sikit je.tp stil dah bleh buat aku senang hati nk bg tahu kt mak dgn abah.


mula2 aku bg tahu mak.mak buat ayt pedih."knapa tak dpt 4flat?ank mak enon dpt 3.9."
aku cebik bibir "biar la dia.kita berbeza" *hamboiiih,kemain skema bahasa!hehe* aku jawab and aku gelak.
mak pun senyum dgr jwapan aku.mak faham mksud aku.


itu hakikat.aku dgn ank mak enon or org laen mmg berbeza.course,dah tentu la laen2.usaha dan rezeki,itu juga satu hal.benda2 ni takkan pernah sama antara sorang manusia dgn manusia laen sbb kemampuan kita juga berbeza.Dia menguji hamba2-Nya mengikut kemampuan mereka utk menanggungnya.itu janji Allah.so,klu kita dah berhempas pulas usaha utk sesuatu benda atau perkara tp still tak menjadi,jgn lah kita dok hentak2 kaki salahkan org lain atau Allah.mgkin benda tu dah ditentukn utk org lain atau mgkin ada yg tak kena dgn usaha kita.siapa tahu?


ingat,Allah menjawab doa hamba2Nya melalui 3 cara:
pertama,Allah kabulkan doa hambaNya dan beri apa yg kita mohon.kedua,Allah hold dulu permintaan kita dan kabulkannya pada waktu yg terbaik.ketiga,Allah tidak memberi apa yg kita mohon.tetapi memberi apa yg kita perlukan which is sudah pasti jauh lebih baik.
see,tak rugi bersangka baik dgn Allah :)


*mak enon tu cnfem2 bkn nama sbenar

No comments: